Plan treningowy – o czym pamiętać

Plan treningowy – o czym pamiętać

Plan treningowy a zdrowy tryb życia

W dzisiejszym zabieganym świecie coraz więcej osób zaczyna zdawać sobie sprawę jak ważny jest stan naszego organizmu i nasza ogólna kondycja fizyczna. Technologia i szybki przepływ informacji sprawił, ze coraz więcej osób prowadzi tak zwany siedzący tryb życia i nie ma czasu na ćwiczenia. Poza tym coraz więcej czasu spędzamy przed komputerem i ekranami telefonów lub laptopów. Nieuchronnie cierpi na tym nasz organizm. Brak ruchu, narażanie naszych oczu na zmęczenie, a także niewłaściwa dieta powodują, że czujemy się po prostu coraz gorzej. Jak sobie radzić w takiej sytuacji i o czym pamiętać, aby właściwie o siebie zadbać?

Po pierwsze, powinniśmy przede wszystkim pomyśleć o jakiejś formie aktywności fizycznej. Nie można jednak wybrać ot tak sobie, bez odpowiedniego pomysłu czy planu treningowego. Wybierając byle jak i byle co z pewnością nie zadbamy o naszą kondycję fizyczną i nie pomożemy sobie, możemy ewentualnie tylko sobie zaszkodzić. Właściwa dyscyplina sportu czy rodzaj aktywności musi być dostosowana do naszych indywidualnych możliwości i potrzeb, nie chcemy się przecież zabić jakąś zbyt intensywną aktywnością. Poza tym, gdy już faktycznie wybierzemy rodzaj aktywności, który nam odpowiada musimy sobie przygotować plan treningowy. Plan treningowy w dużej mierze opiera się na tym jaka dokładnie jest nasza sprawność, a także na tym co tak naprawdę chcemy osiągnąć przez ćwiczenia.

Plan treningowy a dieta

Co ciekawe, plan treningowy nie polega tylko na wybraniu właściwej aktywności fizycznej, określeniu celów, które chcemy w danym okresie czasu osiągnąć i stworzeniu dokładnego planu ćwiczeń. Aby plan treningowy był faktycznie skuteczny musimy także wziąć pod uwagę kwestie związane z dietą i naszym trybem życia. Nie ma w tym nić dziwnego, przecież to właśnie dieta w dużej mierze reguluje nasz sposób życia i rozkład dnia. Jest to szczególnie ważne jeśli połgamy na przykład na diecie pudełkowej. Tego typu dieta to najczęściej 5 niewielkich posiłków w ciągu dnia, które muszą być spożywane o regularnych porach. Nie dziwi zatem fakt, że nasz plan treningowy powinien brać pod uwagę nasz sposób odżywiania. Przecież dopiero dieta, aktywność fizyczna i plan treningowy razem wpływają na nasz rzeczywisty stan zdrowia i kondycję fizyczną.

Nie zapominajmy jednak, że aby taki plan treningowy był skuteczny musi on być właściwie zaplanowany, a potem także właściwie wdrożony. Nie bez powodu mamy przecież w nazwie słowo plan. Co więcej, nie ma jednego uniwersalnego planu treningowego – każdy plan będzie inny w zależności od preferencji danej osoby, jej stanu zdrowia i ogólnej kondycji fizycznej

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *